ماده ۱ قانون تغییر جدول حقوق و ضوابط پرداخت مستخدمین مشمول قانون استخدام کشوری و قضات مصوب ۱۳۷۰
ماده ۱ – حقوق مبناء مستخدمین رسمی مشمول قانون استخدام کشوری برابر است با حاصلضرب ضریب حقوق ماده ۳۲ قانون مذکور در عدد مبنا که بر اساس مقاطع تحصیلی و گروه مربوط به شرح جدول زیر که جایگزین جدول حقوق موضوع ماده ۳۲ قانون استخدام کشوری میشود تعیین میگردد.
| سطح تحصیلات | گروه | عدد مبنا |
| پایان دوره ابتدائی و کمتر | ۱ | ۳۷۰ |
| پایان دوره راهنمائی | ۲ | ۴۲۰ |
| – | ۳ | ۴۶۰ |
| پایان دوره متوسطه | ۴ | ۵۰۰ |
| – | ۵ | ۵۴۰ |
| فوق دیپلم | ۶ | ۵۹۰ |
| – | ۷ | ۶۴۰ |
| لیسانس | ۸ | ۷۰۰ |
| فوق لیسانس | ۹ | ۷۶۰ |
| – | ۱۰ | ۸۲۰ |
| دکترا | ۱۱ | ۸۸۰ |
تبصره ۱ – فواصل اعداد مبناء گروههای متوالی بعد از گروه ۱۱ به ترتیب ۶۰ خواهد بود.
تبصره ۲ – اعداد مبناء حقوق ماهانه مقامات به شرح زیر تعیین میگردد:
| الف – معاونین وزراء | ۱۳۰۰ |
| ب – استانداران، سفراء | ۱۴۰۰ |
| ج – وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی معاونین رئیس جمهور، معاونین قوه قضاییه و رئیس کل دیوان محاسبات | ۱۵۰۰ |
| د – معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان | ۱۶۰۰ |
| ه- – روسای سه قوه | ۱۷۰۰ |
تبصره ۳ – مقامات مذکور پس از پایان دوران تصدی به ترتیب در گروههای ۱۳ الی ۱۷ جدول فوق تخصیص مییابند و حقوق هر یک از آنان براساس عدد مبنای گروه مربوط تعیین خواهد شد.