ماده ۳۴ قانون اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم مصوب سوم اسفند ماه ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۱
ماده ۳۴ – ماده ۱۳۱ به شرح زیر اصلاح میگردد:
نرخ مالیات بر درآمد به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای میباشد به شرح زیر است:
تا میزان ۱۰۰۰۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات سالانه بنرخ ۱۲%
تا میزان ۲۵۰۰۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات سالانه – نسبت به مازاد ۱۰۰۰۰۰۰ ریال بنرخ ۱۸%
تا میزان ۴۰۰۰۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات سالانه – نسبت به مازاد ۲۵۰۰۰۰۰ بنرخ ۲۵%
تا میزان ۹۰۰۰۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات سالانه – نسبت به مازاد ۴۰۰۰۰۰۰ ریال بنرخ ۳۵%
تا میزان ۲۵۰۰۰۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات سالانه – نسبت به مازاد ۹۰۰۰۰۰۰ ریال بنرخ ۴۰%
تا میزان ۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات سالانه – نسبت به مازاد ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال بنرخ ۴۵%
تا میزان ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات سالانه – نسبت به مازاد ۵۰۰۰۰۰۰۰ بنرخ ۵۰%
تا میزان ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات سالانه – نسبت به مازاد۱۰۰۰۰۰۰۰۰ بنرخ ۵۲%
نسبت به مازاد ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ بنرخ ۵۴%
نرخهای فوق در مورد مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی که سال مالی آنها از اول سال ۱۳۷۰ به بعد خاتمه می یابد جاری بوده و در سایر موارد از ابتدایسال ۱۳۷۱ اعمال خواهد شد.