وکیل گمرک بندرعباس

وکیل گمرک بندرعباس

اگر در خصوص مطلب وکیل گمرک بندرعباس سوال یا نظری دارید میتوانید از پایین همین صفحه آن را ارسال نمایید.

وکیل گمرکی بندرعباس

وظایف وکیل گمرکی ، ارائه مشاوره های حقوقی می باشد که این مشاوره ها با موضوعات و مشکلات قانون امور گمرکی در ارتباط می باشد. این حوزه قوانین امور گمرکی در ایران و دیگر کشور ها بسیار تخصصی می باشد و با توجه به این موضوع، می خواهیم به طور مختصر درباره سازمان گمرک ایران صحبت کنیم و آن را معرفی نماییم. گمرک ایران، به سازمانی گفته می شود که دولتی است و تحت نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دارد. به طور کلی وکیل دادگستری در امور گمرکی، مشاوره تخصصی را در زمینه اختلافات گمرکی، داوری در پرونده‌های گمرکی، حل اختلاف مشکلات گمرکی فعالیت دارند و همچنین مشاوره حقوقی در خصوص نحوه ترخیص کالا، روند صادرات و واردات کالا طبق قوانین داخلی و بین‌المللی را ارائه می دهند.

موضوعات تخصصی وکیل امور گمرکی

وکیل امور گمرکی ( وکیل گمرک بندرعباس ) مشاوره حقوقی و قبول وکالت در پرونده‌های مشکلات و اختلافات گمرکی را در کمیسیون بدوی و تجدید نظر ارائه می دهد. وکیل امور گمرکی، می تواند وکالت، مشاوره حقوقی در جرایم و اختلافات گمرکی، پرونده‌های تخلفات گمرکی حمل و نقل بین‌المللی کالا و همچنین کاپوتاژ را انجام و ارائه دهد.
از جمله خدمات وکیل امور گمرکی، مسائل حقوقی درباره مناطق آزاد تجاری و قوانین گمرکی حاکم بر آن را ارائه می دهد.پذیرش داوری در مشکلات و اختلافات دعاوی گمرکی و داوری قراردادهای تجاری بین‌المللی از دیگر خدمات وکیل امور گمرکی می باشد.

وظایف و اختیارات گمرک ایران

گمرک ایران سیاست های گمرکی را اعمال می کند و قوانین گمرکی را در تمام مرزهای ایران اجرا می کند. حقوق گمرکی کالاهای وارداتی به ایران را محاسبه و وصول می کند. تشریفات رسمی و قانونی ترخیص کالا از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران را اجرا می کند. بر عبور و مرور کالا از مرزهای ایران نظارت می کند. در قوانین بازارچه های مرزی و پیله وران نظارت و اجرا می کند. به قوانین درباره قاچاق کالا از مبادی گمرکی نضارت می کند و آن را اجرا می کند. قوانین گمرکی در مورد بخشودگی ها و سایر مطالب مرتبط با امور گمرکی کشور را اعمال و اجرا می کند.

وکیل گمرک بندرعباس

موارد قاچاق کالا و ارز

اداره گمرک طبق موارد زیر وظیفه دارد که قاچاق کالا را به مبادی ذیربط گزارش دهد.
ورود کالایی که از مبادی غیر مجاز (برای مثال اسکله غیر رسمی) و به خاطر عدم پرداخت عوارض گمرکی و عدم رعایت تشریفات گمرکی وارد می شوند.
زمانی که کالایی که در داخل کشور بدون رعایت تشریفات گمرکی وارد کشور شود.
زمانی که وسایل نقلیه خروج موقت و یا کالاهای خروج موقت در مهلت معین از گمرک خارج نشود.
زمانی که کالای محاسبه نشده در گمرک به طور غیر مجاز خارج شود.
زمانی که کالای عبور خارجی یا ترانزیت که قسمتی کسر شده و در داخل کشور توزیع شود
زمانی که اجناسی که ورود و مبادله ان ممنوع است به اسم کالای مجاز و با اظهارنامه تقلبی وارد می شوند.
زمانی که کالای اضافی به همراه کالای مجاز که ثبت نشده ارسال شود.

 

عوارض گمرکی چیست ؟

عوارض دریافتی به وسیله گمرک وجوهی است که وصول آن طبق مقررات بعهده گمرک واگذار میشود.

در بارنامه، مقصد کالا بندر عباس درج شده. آیا می توان آن را در یکی از گمرکات داخل کشور مثلا تهران ترخیص نمود؟

بله. ولی صاحب کالا و یا نماینده وی باید تقاضای ترانزیت داخلی کالا به یکی از گمرکات تهران را به گمرک بندر عباس ارائه کند. به جابجایی کالا در این حالت، ترانزیت داخلی شخصی یا غیر اداری گفته می شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
12 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه

سلام جناب اصبحی

برای ترخیص کالایی که به نام بنده در گمرک رجایی بندرعباس وارد شده است به شخصی ترخیص کار ضمن پرداخت کلیه هزینه ها وکالت داده تا ان را ترخیص نماید. اینک پس از قریب به 8 ماه  و با توجه به اینکه گلیه مدارک کامل بوده  و مشکل از بنده نبوده به دلیل اشتباهات خود ترخیص کار هنوز نتوانستند کالا را ترخیص نمایند ایا میتوانم شکایت کرده و ادعای خسارت نمایم؟

سلام جناب وکیل وقت شما بخیر
آیا می­توان برای واردات کالا از کارت بازرگانی فرد دیگری استفاده کرد؟

سلام اقای اصبحی ببخشید در بارنامه، مقصد کالا بندر عباس درج شده. آیا می توان آن را در یکی از گمرکات داخل کشور مثلا تهران ترخیص نمود؟

سلام اقای وکیل وقت بخیر ببخشید من یک مشکل حقوقی برام پیش امده امکان داره پاسخ بدید؟ ممنونم 🙏

سلام اقای اصبحی خسته نباشید
اگر تعرفه کالایی پس از ترخیص از گمرک بندرعباس، کاهش یابد، آیا مابه التفاوت به وارد کننده پس میدهند؟

سلام و عرض ادب جناب وکیل .
کالایی که با کشتی به گمرک و بندرعباس حمل شده، امکان ترخیص در یکی از گمرکات داخلی را دارد؟