وکیل سرقت بندرعباس

وکیل پرونده سرقت بندرعباس

وکیل پرونده سرقت بندرعباس

اگر در خصوص مطلب وکیل پرونده سرقت بندرعباس سوال یا نظری دارید میتوانید از پایین همین صفحه آن را ارسال نمایید.

وکیل پرونده سرقت در بندرعباس

یکی از جرایم علیه اموال و امنیت، جرم سرقت است. جرم های مرتبط با سرقت می تواند خرید مال مسروقه و یا مالخری باشد. مخفی کردن مال مسروقه، معاونت در سرقت، ساخت کلید جهت سرقت و مشارکت در سرقت از سایر عناوین جرم های مرتبط با سرقت است.

بررسی انواع سرقت تعزیری

جرم سرقت ساده تعزیری

ماده ۶۶۱ قانون مجازات اسلامی

در سایر موارد که سرقت مقرون به شرایط مذکور در مواد فوق نباشد مجازات مرتکب، حبس از سه ماه و یک روز تا دو سال و تا (۷۴)‌ضربه شلاق خواهد بود.

کمترین مجازت در سرقت های تعزیری در این ماده بیان شده است. ۹۱ روز حداقل میزان حبس و دو سال حداکثر آن است که تا ۷۴ ضربه شلاق هم به آن افزوده می شود. علاوه بر این مجازات رد مال نیز بدون نیاز به دادخواست ضرر و زیان افزوده خواهد شد.

سرقت مشدد تعزیری

سرقت مشدد یعنی سرقتی که همراه با دیگر اعمل و رفتارها صورت پذیرد. مجازات ارتکاب این نوع سرقت شدیدتر از سرقت تعزیری ساده است.

عوامل تشدید کننده مجازات در سرقت های تعزیری

سرقت در شب، گروهی انجام شدن سرقت، انجام سرقت در شب، عبور از دیوار و شکستن حرز و دیوار.

استفاده از عنوان یا لباس متصدیان امور دولتی مانند جعل عنوان مامور پلیس، آب یا برق.

به کار بردن کلید ساخته شده برای سرقت.

سرقت از اماکن مسکونی.

سرقتی که با آزار و تهدید همراه باشد.

سرقت به اقتضای شغل.

سرقت از اماکن عمومی. کیف زنی یا جیب بری.

سرقت در مناطق بحرانی و دچار حادثه شده.

سرقت نیروی آب، برق، گاز و یا تلفن.

موارد خاص سرقت های مشدد تعزیری

سرقت اسناد: سرقت نوشته‌ها، اسناد، اوراق، دفاتر یا مطالب مندرج در دفاتر ثبت و ضبط دولتی که در ماده ۵۴۴ قانون مجازات اسلامی آمده و مجازات آن ۶ ماه تا دو سال حبس است.

سرقت توسط امانت‌دار: به موجب مادۀ ۵۴۵ قانون مجازات اسلامی اگر ربودن توسط امانت‌دار یا مستحفظ اسناد مذکور واقع شود مرتکب به سه تا ده سال حبس محکوم می‌شود.

از بین بردن مهر: به موجب مادۀ ۵۴۶ قانون مجازات اسلامی در صورتیکه شخص مهر یا پلمپ را محو کند یا بشکند و یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمپ تلقی شود یا نوشته یا اسناد را برباید، به حداکثر مجازات وارده در موارد مذکور (۲ سال یا ۱۰ سال) محکوم می‌شود.

سرقت اموال تاریخی و فرهنگی: طبق مادۀ ۵۵۹ قانون مجازات اسلامی برای اینکه این جرم اتفاق بیافتد باید دو شرط داشته باشد:

اول آن که شخص قصد سرقت اشیای تاریخی را داشته باشد.

دوم اینکه سرقت از موزه، نمایشگاه، اماکن تاریخی و… صورت گرفته باشد که تحت حفاظت یا نظارت دولت است.

دادسرای امور جنایی علاوه بر رسیدگی به جرائمی مانند قتل، عمد آدم ربایی و جنایات علیه تمامیت جسمانی به جرم سرقت نیز رسیدگی می کرد.

سرقت منزل مسکونی

در این گونه موارد بدون اینکه صحنه وقوع سرقت را به هم بزنید یا وسایل را جابجا کنید در اولین فرصت با فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید.

با گزارش سرقت معمولاً تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی جهت بررسی صحنه و انگشت نگاری به محل وقوع سرقت مراجعه خواهند کرد. سپس پرونده با دستور قضایی در اختیار کارآگاهان قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی در این خصوص انجام می شود.

حسب مورد بعد از صدور کیفرخواست پرونده در دادگاه کیفری دو یا یک مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. تعیین مجازات رد مال در پرونده سرقت شما را از تقدیم دادخواست ضرر و زیان بی نیاز نخواهد کرد.

چرا که در بعضی موارد خصوصا سرقت اتومبیل، معمولا خساراتی به وسیله مسروقه وارد می شود و رد مال نمی تواند ضرر و زیان شما را جبران کند.

اشتراک در
اطلاع از
2 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه

سلام جناب اصبحی وقت شما بخیر. اگه موتورسیکلت بدزدن بعدا که مال خر پیدامیشه ببینن موتور رو تخریب کرده چجوری میشه تحت چ عنوانی دادخواست داد؟ بابت مطالبه خسارت؟