وکیل ملکی بندرعباس

وکیل ملکی بندرعباس

وکیل ملکی بندرعباس

اگر سوالی در خصوص مطلب وکیل ملکی بندرعباس دارید میتوانید در پایین همین صفحه از بخش نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

دعاوی ملکی و زمین

دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان مربوط می شوند. اموال غیر منقول به اموالی گفته می شوند که امکان جابجایی و نقل مکان ندارند و در یک تقسیم بندی شامل املاک و اراضی می باشند و در تقسیم بندی دیگر می توان اراضی را به اراضی داخل محدوده شهری و خارج محدوده شهری تقسیم بندی کرد و در تقسیمی دیگری املاک را می توان به املاک تجاری و مسکونی منفک کرد لذا دعاوی مختلفی در رابطه با تقسیم فوق مطرح می شود که تمام این دعاوی در حوزه کاری وکیل ملکی بندرعباس است .

وکیل ملکی بندرعباس

وکیل ملکی وکیلی است که هرچند توانایی دفاع و اقامه دعوا در انواع دعاوی از قبیل دعاوی خانواده (طلاق و حضانت و نفقه و فسخ نکاح و… ) را دارد، اما تمرکز خود در امور ملکی معطوف می­کند.
از جمله این دعاوی می توان به تنظیم سند رسمی ، اخذ پایان کار ، خلع ید ، تقسیم و افراز املاک مشاع تا دعاوی کیفری مثل فروش مال غیر، جعل سند، تصرف عدوانی و … همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی و حوزه کاری یک وکیل ملکی بندرعباس قرار می گیرد.

خلع ید

چنانچه ملک مالکی (اعم از اراضی و انبیه) به هر دلیلی در تصرف شخص دیگری باشد و مالک راضـی به ادامـه تصرفات متصرف نباشد میتواند با اخذ وکیل با تقدیم دادخواست خلع ید به مرجع قضائی درخواست اخراج متصرف از ملک خویش را نماید.

تفاوت خلع ید با تصرف عدوانی

1- در دعوای تصرف عدوانی رعایت تشریفات دادرسی لازم نمی باشد در صورتیکه در خلع ید رعایت این تشریفات لازم می باشد.
2- هر دو دعوا قابلیت تجدیدنظر توسط شاکی یا وکیل ملکی را دارند.
3- در خلع ید به موجب ماده 1 قانون اجرای احکام حتماً حکم باید قطعی و بعد اجرا گردد در صورتیکه در دعوای تصرف عدوانی چون بلافاصله قابل اجرا می باشد نیازی به قطعی شدن و صدور اجراییه ندارد و درخواست تجدیدنظر توسط وکیل ملکی مانع اجرا نمی باشد.
4- کسانیکه حق شکایت یا طرح دعوا را دارند:
در تصرف عدوانی لازم نیست شاکی مالک باشد بلکه مستأجر ، مباشر، خادم، رعیت، کارگر و هرکس به نمایندگی یا به امانت مال غیر را متصرف است می تواند به قائم مقامی مالک طرح دعوی نماید. در دعوی خلع ید فقط اشخاص ذینفع یا وکیل ملکی یا قائم مقام یا نماینده قانونی می تواند طرح دعوی نماید.

وکیل ملکی بندرعباس

دستور تخلیه

در صورتی که بین مالک و مستأجر قرارداد اجاره ای منعقد شود و مدت قرارداد به اتمام برسد و مستأجر از تخلیه ملک امتناع ورزد مؤجر یا وکیل ملکی می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف با تودیع مبلغ قرض الحسنه تقاضای صدور دستور تخلیه را بنماید که این دستور فوری و غیرقابل اعتراض می باشد.

الزام فروشنده را به تنظیم سند رسمی

در صورتیکه ملکی دارای سند رسمی باشد و فروشنده از تنظیم سند رسمی انتقال استنکاف ورزد، خریدار می تواند با اخذ وکیل ملکی دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک را به دادگاه تقدیم و دادگاه نیز فروشنده را به تنظیم سند محکوم می نماید و در صورتیکه فروشنده از اجرای رأی دادگاه نیز استنکاف ورزد نماینده دادگاه در دفترخانه حاضر و نسبت به امضای اسناد بجای فروشنده اقدام میکند.

تفاوت تفکیک و افراز در فروش ملک مشاع

در صورت عدم تراضی شرکاء برفروش ملک مشاع ، هرکدام از شرکاء می تواند درخواست افراز ملک مشاع را داشته باشد. لازم به ذکر است در صورتیکه جریان ثبتی ملک پایان یافته باشد درخواست افراز توسط وکیل ملکی به اداره ثبت محل تقدیم می شود. ولیکن درخصوص تفکیک ملک لازم نیست ملک بصورت مشاعی باشد یعنی اینکه مالک ملک می تواند با اخذ وکیل ملکی درخواست تفکیک ملک خود به قطعات مختلف را به اداره ثبت تقدیم نماید، همچنین در صورتیکه مالکین مشاعی بر تقسیم ملک ( اعم از عرصه یا اعیان) توافق داشته باشند می تواند درخواست تفکیک خود را توسط وکیل ملکی به اداره ثبت تقدیم نمایند و نیازی به درخواست افراز نمی باشد.

مطالبه اجور معوقه ملک مسکونی

در قرارداد اجاره اماکن مسکونی میزان اجاره بهای ماهیانه مشخص میشود که مستأجر متعهد میشود در ابتدا و یا انتهای هر ماه مبلغ مورد نظر را به مالک و مؤجر پرداخت نماید.
چنانچه مستأجر به تعهد پرداخت اجـور ماهیانـه عمـل ننمایـد و اجور به تعویـق بیفـتد مالـک مـیتواند با اخذ وکیل ملکی با تقدیـم دادخواست به مرجع قضائی  مطالبه اجورمعوقه را درخواست نماید و غالباً اجارهنامه ها در صورت تعویـق پرداخت اجور از طرف مستأجر برای مالـک حق فسـخ اجارهنـامه پیش بینی میشود که مالک میتواند یا وکیل ملکی برای فسخ اجاره نامه و تخلیه مستأجر به مرجع قضائی مراجعه نماید.

سرقفلی

سرقفلی در حقیـقت وجه و پـولی است که مستأجر برای مالکیت منافع یک مکان تجاری به مؤجر و مالک پرداخت میکند ولی همچنان مالکیت عین و ملک مکان تجاری متعلق به مؤجر و مالک باقی میماند و برای استفاده مستأجر از عین و ملک مکان تجاری قرارداد اجاره با صاحب ملک منعقد میشود و اجاره بها توسط مستأجر به مؤجر و مالک پرداخت میشود.

بهترین وکیل ملکی بندرعباس ملک زمین باغ سرقفلی خلع ید تصرف عدوانی متخصص خبره سند وکیل پایه یک دادگستری بندرعباس میناب رودان

دعاوی ملکی در کدام دادگاه رسیدگی می شود ؟

دعاوی ملکی و ناشی از اموال غیر منقول در دادگاه حقوقی محل وقوع ملک و مال غیر منقول رسیدگی می شود.

تعریف خلع ید چیست؟

چنانچه ملک مالکی (اعم از اراضی و انبیه) به هر دلیلی در تصرف شخص دیگری باشد و مالک راضـی به ادامـه تصرفات متصرف نباشد میتواند با اخذ وکیل با تقدیم دادخواست خلع ید به مرجع قضائی درخواست اخراج متصرف از ملک خویش را نماید

برای طرح دعوای تصرف عدوانی حقوقی باید به کجا مراجعه کرد ؟

دعاوی تصرف (تصرف عدوانی، ممانعت از حق و مزاحمت) دعاوی ناشی از اموال غیرمنقول محسوب می شوند و در دادگاه محل وقوع ملک به آنها رسیدگی می شود.

اشتراک در
اطلاع از
24 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه

با سلام و عرض ادب خدمت جناب اصبحی. سوالی داشتم از خدمتتون اگر زمینی بعد از اخذ سند تک برگ مشخص شود که اضافه متراز دارد، آیا مبلغ اضافه متراز زمین بر حسب مبلغ قراردادی است که قبلا امضا شده حساب می‌شود یا به نرخ روز محاسبه می‌گردد؟ متشکرم

سلام آقای اصبحی سوالی داشتم از خدمتتون. ساختمان ما ۱۶ واحدیست و جلوی ساختمان ما یک ساختمان ۵ واحدی دیگر هست که به نوعی داخل حیاط ساختمان ماست و درب ورودی مجزا دارد. درب ورودی ساختمان ما که هم درب ورودی افراد و هم درب ماشین رو میباشد چسبیده به دیوار این ساختمان ۵ واحدی میباشد و از نظر پلاک شهرداری دو پلاک مجزا میباشد و دارای کنتور برق و آب و گاز مجزا میباشند. حال یکی از همسایگان ۵ واحدی ادعای مشاع بودن حیاط ساختمان ما را دارد و در خواست کلید درب ورودی ساختمان ما را دارد و گذاشتن موتور سیکلت در حیاط را دارد در صورتی که درب ورودی دو ساختمان کاملا مجزاست. ممنون میشم راهنمایی کنید که چه باید بکنیم ؟

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای اصبحی. واقعیتش ما در اپارتمان ۸ واحدی زندگی می‌کنیم ۷ واحد پارکینگ دارند یک واحد ندارد برای تعمیر کف پارکینگ اون یک واحد نصف هزینه سهم خودشو میده کامل نمیده میگه چون پارکینگ ندارم ایا این حق رو داره؟ با تشکر

سلام جناب اصبحی وقت شما بخیر لطفاً راهنمایی بفرمایید متشکرم ملک مشاعی رو در بندرعباس از طریق دستور فروش بردیم اجرای احکام برای مزایده، مسئول اجرای احکام گفت در نهایت روز مزایده باید بخوره به نام یک نفر کل ملک، حال سوالم اینه، ما شش نفریم و ۵ نفر با هم مشکلی نداریم و فقط یکی حاضر به فروش نیست و قصد داریم سهم اون یه نفر رو بخریم و خودمون بذاریم برای فروش ملک رو، راه حل چیه؟ با توجه به اینکه باید بخوره به نام یه نفر، چجوری توافق کنیم؟

سلام جناب وکیل لطفا راهنماییم بفرمایید. ممنونم یک قطعه زمین در میناب از فروشنده خریداری کرده و با کمک همسایه (با در اختیار قرار دادن آب و برق) آنر را ساختم حال همسایه ادعا می‌نماید نیمی از زمین مربوط به سند ثبتی وی می‌باشد و در دادخواستی که داده حکم خلع ید و تصرف به نحو عدوان گرفته است.
نیمی بیشتر ساختمان رو هم در بر می‌گیره.
و بقیه زمین و ساختمان غیر قابل استفاده است.
فروشنده نیز فوت نموده است من باید چه اقدامی بر علیه وراث انجام دهم و در صورت ارایه دادخواست به دادگاه چه خواسته‌هایی مطالبه نمایم.

سلام آقای اصبحی. همسرم به بنده وکالت بلاعزل برای فروش آپارتمان داده حال سوالم اینه آیا همسرم میتونه آپارتمان رو بدون اطلاع من بفروشه؟
در صورتی که حق فروش رو نداشته باشه میتونم من شکایت کنم از ایشان؟ ممنونم

سلام جناب اصبحی وقت بخیر‌. پدرم ۲ ماه است فوت شده و مادرم هم قبل پدرم فوت شدند، آپارتمانی که متعلق به پدرم است و الان من و برادرم هم وارث هفت هشتم آن هستیم همسر پدرم در آن زندگی میکند با اینکه اظهارنامه دادیم که راضی به سکونت ایشان نیستیم چون پدرم یک خانه دیگر را در شهر خود آن زن به نامش کرده و محل سکونت دیگر دارد، بلند نشده حتی قفل در را هم قبل رفتن به شهرش عوض کرده، ما هم مجدد قفل در را عوض کردیم ولی در حضور مدیر ساختمان و یک کلید هم برای آن خانم به مدیر ساختمان دادیم و بهش پیام دادیم که ما هم حق رفت و آمد داریم در ملک مشاع حق عوض کردن قفل را نداری، در نهایت میخواستم بدونم در این اتفاقات آیا جرمی صورت گرفته و از طرف چه کسی؟

سلام جناب اصبحی گرامی. ما چهار واحد در یک آپارتمان در بندرعباس در گلشهر هستیم که سه واحد پارکینگ داریم. یکی از پارکینگ‌ها مزاحمه و ما دوتای دیگه غیرمزاحم هستیم. یکی از واحدها هم که اصلا پارکینگ ندارن… ما تصمیم داریم درب پارکینگ رو که در حال حاضر با قفل و کلید باز و بسته میشه رو جک دار کنیم. ما دو واحدی که پارکینگ غیرمزاحم داریم موافق هستیم ولی اون واحدی که پارکینگه مزاحم داره مخالفه و هیچ جوری نمیپذیره و میگه چون به هر حال پارکینگش مزاحمه و فرقی به حالش نمیکنه پس هزینه‌ای هم نمیده. اون واحدی هم که پارکینگ نداره به شدت دخالت میکنه و نمیذاره! دو سوال دارم. یکی اینه که آیا اون واحدی که پارکینگ نداره ایا اینقدر حق دخالت داره یا خیر؟ و سوال دوم اینکه ما دو واحدیم که موافقیم آیا میتونیم خودمون با هزینه خودمون دوتا درب رو جک دار و ریموتی کنیم و اون واحدی که پارکینگش مزاحمه آیا میتونن از ما شکایت کنن که بدون رضایت ایشون انجام دادیم یا خیر نمیتونن شکایت کنن چون ما دوتا واحد موافق بودیم؟

سلام جناب اصبحی وقتتون بخیر.
حدود۳۴سال قبل در میناب تعدادی مزرعه و زمین کشاورزی با کتابت عالم محل و در حضور شاهد بوده و چون در وصیت نامه صلح کرده متصالح امضایش نیست ولی بلافاصله در همان تاریخ تملیک کرده و متصالح تصرف نموده و ۳۳سال در تصرف بوده است آیا این صلح صحیح بوده؟

با سلام خدمت آقای اصبحی گرامی سوالی داشتم از شما. پدر بنده قبل از فوت یک قواره زمین با سند منگوله دار در بندرعباس داشته که با تنظیم صورتجلسه‌ای دستی زمانی که بنده حدودا ۱۵ سالم بوده به اسمم کرده و ذیل صورتجلسه را همسرش و ۳ نفر شاهد دیگر امضا نمودند و به جای بنده نیز خودش به عنوان ولی و قیم امضا کرده لذا در این خصوص سوال داشتم که زمین الآن متعلق به بنده می‌باشد یا خیر و برای انجام امورات اداری و فروش زمین می‌توانم به پسرم وکالت بدهم؟

سلام جناب وکیل لطفا راهنماییم بفرمایید. یک قواره زمین مسکونی با سند قدیمی منگوله دار در بندرعباس به پدرم ارث رسیده که پدربزرگم تاریخ ۱۳۵۵ خریده بوده بعد متوجه شدیم توسط دولت حدود ۲۰ سال پیش تصرف شده آیاراهی برای گرفتن زمین یا عوضش هست؟

سلام آقای اصبحی سوالی داشتم. پدر بنده در زمان حیات یک قطعه زمین در میناب را با سند دفترچه‌ای را به بنده صلح عادی با حضور شهود نمود. بنده جهت گرفتن سند الکترونیکی و تک برگ اقدام نمودم. که به بنده اعلام نمودند با توجه به فوت مالک سند الکترونیکی باید به اسم ورثه صادر گردد. لذا بنده چگونه می‌توانم جهت گرفتن سند به اسم خودم اقدام کنم؟