وکیل قولنامه بندرعباس

وکیل قولنامه بندرعباس

اگر در خصوص مطلب وکیل قولنامه بندرعباس سوال یا نظری دارید میتوانید از پایین همین صفحه آن را ارسال نمایید.

وکیل قولنامه در بندرعباس

بسیاری افراد در زمان خرید و فروش ملک نیازمند این هستند که قبل از انتقال آن به طرف مقابل، بین خود قراردادی تنظیم کنند، تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانند به آن رجوع کنند. به این قرارداد، قولنامه می‌گویند.

به طور کلی قولنامه یک قرارداد بین طرفین در یک معامله است که شرایطی در آن نوشته می‌شود. قولنامه زمانی نوشته می‌شود که یکی از طرفین معامله، قصد خرید یا فروش ملک را دارد، اما مقدمات آن فراهم نیست. برای مثال یا پول خریدار به طور کامل آماده نیست، و یا ملک فروشنده در رهن بانک قرار دارد. در چنین شرایطی قولنامه تنظیم می‌شود و مدتی نیز برای فراهم شدن شرایط انتقال ملک تعیین می‌شود.

برای تنظیم قولنامه به چه نکاتی دقت کنیم؟

گاهی قولنامه به صورت دستی بین طرفین معامله نوشته می‌شود. گاهی این سند در دفاتر مشاوران املاک تنظیم می‌شود و گاه نیز وکیل قولنامه آن را می‌نویسد. در هر صورت نکاتی اولیه وجود دارد که طرفین معامله ملکی باید به آن توجه داشته باشند. بعضی از این نکات عبارتند از:

قبل از این که قولنامه را تنظیم کنید، از تمامی شرایط و امکانات ملک مورد معامله آگاهی پیدا کنید. اطمینان پیدا کنید که ملک مورد نظر تحت مالکیت شخصی دیگر نباشد. اطمینان پیدا کنید ملک مورد نظر به ارگان‌هایی مانند شهرداری و دارایی بدهکار نباشد. اگر یکی از طرفین معامله، صاحب ملک یا دارایی نیست، از اعتبار وکالت‌نامه او مطمئن شوید. اطمینان پیدا کنید هیچ منعی برای فروشنده وجود نداشته باشد. به زمان دقیق فروش یا دریافت مال مورد معامله دقت داشته باشید. اطمینان پیدا کنید ملک مورد نظر از نظر ثبتی مشکلی نداشته باشد. مطمئن شوید افراد حاضر در معامله به سن قانونی رسیده باشند و همچنین به دلیل کهولت سن دچار بیماری‌هایی چون آلزایمر نباشند.

در بسیاری از موارد خرید و فروش ملک، شروط قرارداد قولنامه به دلایل گوناگونی پیچیده است و ترس از این داریم که به دلیل عدم آگاهی کافی نسبت به قوانین و شروط قولنامه، متضرر شویم. از سوی دیگر گاهی پیش می‌آید که ملک مورد معامله تحت مالکیت چند نفر باشد، در این صورت تمامی این افراد باید به هنگام تنظیم قرارداد حضور داشته باشند، و یا یک وکیل دادگستری به وکالت از همه آن‌ها حضور داشته باشد.

قولنامه چیست؟

قولنامه سندی است که در آن تعهد یا قولی نوشته می شود و اعتبار خود را از ماده 10 قانون مدنی می گیرد.

هدف از تنظیم قولنامه چیست؟

هدف از تنظیم قولنامه مکتوب کردن تعهد یا قول طرفین و داشتن سندی مبنی بر تضمین آن قول یا تعهد می باشد که توضیحات آن در متن مقاله ارایه شده است.


اشتراک در
اطلاع از
0 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه