وکیل قرارداد ها بندرعباس

وکیل قرارداد ها بندرعباس

اگر در خصوص مطلب وکیل قرارداد ها بندرعباس سوال یا نظری دارید میتوانید از پایین همین صفحه آن را ارسال نمایید.

وکیل قرارداد بندرعباس

در حقوق موضوعه ایران عقد همان قرارداد است . کلمه عقد ریشه عربی دارد و به معنای دو گره بهم آمیخته است و از نظر قانون مدنی بنظر می رسد چون بیشتر تعهدات قرارداد های ما از فقه امامیه منبعث شده است و از سوی دیگر در فقه، قراردادها با نام خاص معین شده اند، لذا کلمه عقد در قانون بسیار تصریح شده است و به دلیل اینکه در قوانین ما علاوه بر عقودی که با نام خاص معین شده است، قراردادهای خصوصی هم تعهد آور است لذا عقد یا قرارداد در حقوق از منظری به دو دسته تقسیم می شود: عقود معین و عقود نامعین

عقود معین مانند عقد بیع ،عقد اجاره ،عقد ،صلح ، عقد ودیعه عقد عاریه، عقد هبه ، عقد مضاربه ،عقد وکالت، عقد کفالت عقد ضمان و…..
عقود نامعین مثل تمامی قرارداد های بجز عقود معین.

خدمات وکیل قرارداد

خدماتی که توسط وکیل قرارداد یا وکیل تنظیم قرارداد به متقاضیان ارائه می شود شامل، تنظیم قرارداد، مشاوره در جهت تنظیم قرارداد، تنظیم دادخواست و لایحه دعاوی مربوط به قرارداد، وکالت دعاوی مربوط به قراردادها و داوری در اختلافات مربوط به قراردادها می باشد.

تنظیم قرارداد

در تنظیم قرارداد ها یا حاکمیت قانون مطرح هست یا حاکمیت اراده . بحث حاکمیت و آزادی اراده از یک قرن پیش در دنیا مطرح شده است در واقع فرد گرایان با توجه به اینکه احترام به آزادی فردی را زیر بنای اصول اعتقادی خود قرار داده اند، لذا تعهدات شخصی نیز مورد توجه این دسته از افراد بوده است و در گذر زمان قانون نویسان ما در قانون مدنی در ماده ۱۰ تاحدودی از این عقیده تبعیت کرده و این ماده چنین اشعار دارد:

کلیه قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است.
با عنایت به این ماده، بدیهی است که در ایران صد در صد آزادی اراده در انعقاد قراردادها اعمال نمی شود یعنی با حاکمیت اراده شخص نمی تواند قراردادهایی که مشروعیت قانونی ندارد یا مخالف نظم عمومی است یا با اخلاق حسنه مطابقت ندارد را منعقد کند اما با تاسیس این ماده ۱۰ قانون مدنی، تکلیف چگونگی انعقاد قراردادهای نامعین روشن شده است .

مزیت تنظیم قرارداد توسط وکیل

در کشور ما سالانه میلیون ها پرونده قضایی در کشور و حجم انبوهی از دعاوی اشخاص در نتیجه ی عدم تنظیم قرارداد محکم حقوقی بین طرفین دعوا است که این اختلافات موجب تحمل هزینه های کلان دادرسی و حق الوکاله و خسارات مادی و معنوی برای هر دو طرف دعوا و سال ها اتلاف وقت در دادگاه ها می شود. مهمترین مزیت تنظیم قرارداد توسط وکیل متخصص تنظیم قرارداد، امنیت حقوقی است.

برای تنظیم یک قرارداد چه چیزهایی ضرورت دارد؟

1- ضرورت دارد به شخصیت و توانایی مالی و حسن سابقه و شهرت طرف معامله علم اجمالی داشته باشید. 2- ضروری است علم و شناخت کافی به اوصاف مورد معامله داشته باشید و حتما به رویت شما رسیده باشد و اگر در زمان انجام معامله موجود نیست اوصاف آن به دقت و با حساسیت در قرارداد مشخص شود. 3- لازم است شرایط قرارداد طوری تنظیم شود که طرف به خود اجازه تخلف ندهد. 4- بهتر است قالب، صورت و ارکان قرارداد به خوبی تنظیم شود.مثلاً در انتخاب نوع قرارداد و اینکه برای انتقال یک ملک عنوان انتخابی و قالب قرارداد بیع باشد یا هبه یا…

فواید تنظیم قرارداد ، توسط وکیل متخصص قرارداد چیست؟

جلوگیری از ورود خسارت مالی فراوان ،چه در حال و آینده ممانعت از تعبیر و تفسیر های متفاوت افراد و محاکم قضایی جنبه بازدارندگی و پیشگیرانه ،از اقدامات متخلفین قرارداد جلوگیری از اتلاف وقت وزمان افزایش آرامش و کاهش استرس افزایش بهره‌وری و کیفیت کار

اشتراک در
اطلاع از
2 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه

سلام جناب اصبحی وقت شما بخیر لطفاً راهنمایی بفرمایید متشکرم ملک مشاعی رو در بندرعباس از طریق دستور فروش بردیم اجرای احکام برای مزایده، مسئول اجرای احکام گفت در نهایت روز مزایده باید بخوره به نام یک نفر کل ملک، حال سوالم اینه، ما شش نفریم و ۵ نفر با هم مشکلی نداریم و فقط یکی حاضر به فروش نیست و قصد داریم سهم اون یه نفر رو بخریم و خودمون بذاریم برای فروش ملک رو، راه حل چیه؟ با توجه به اینکه باید بخوره به نام یه نفر، چجوری توافق کنیم؟