وکیل دادگاه تجدید نظر هرمزگان

وکیل تجدیدنظر بندرعباس

اگر سوالی در خصوص مطلب وکیل تجدید نظر هرمزگان دارید میتوانید در پایین همین صفحه از بخش نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

وکیل تجدید نظر هرمزگان

گرچه عملا زمانی که به باب تجدید نظرخواهی در آیین دادرسی توجه میکنیم دعاوی معدودی هستند که غیرقابل تجدیدنظر است اما در دعاوی کیفری و با مطالعه قانون آیین دارسی کیفری متوجه میشوید که اصل بر تجدید نظرخواهی از آرا می باشد پس همانطور که ملاحظه میکنید تفاوت هایی در تجدید نظرخواهی در امور مدنی و امور کیفری وجود دارد.

نکاتی در رابطه با تجدید نظرخواهی

یکی از راه های احقاق حق تجدیدنظرخواهی از آرای محاکم مدنی میباشد. در امور حقوقی به صراحت قانونگذار در ماده 35 قانون آیین دادرسی مدنی مصوب 1379 اصل را بر این امر گذاشته است است که وکیلی که در دعوای بدوی شرکت کرده است هیچ حقی نسبت به طرح دعوا در مرحله تجدیدنظرخواهی ندارد مگر اینکه در وکالت نامه بدین امر تصریح شده باشد و در دعاوی خانواده هم اصل از همان اصول آیین دادرسی مدنی تبعیت میکند و بنابراین باید در وکالت نامه وکیل تجدیدنظر این عبارت که حق دارد در مرحله تجدیدنظر فعالیت کند درج شود و ضمانت اجرای این امر این است که وکیلی که در وکالت نامه حق تجدیدنظر خواهی در آن درج نشده باشد موجب می شود که قرار رد دعوا در دادگاه به دلیل عدم سمت صادر شود.

وکیل تجدید نظر هرمزگان

توجه داشته باشید وکیل تجدیدنظر دو حالت میتواند داشته باشد. یا اینکه از ابتدا و در مرحله بدوی وارد دعوا شده است و مرحله تجدید نظر هم شرکت کرده است یا اینکه در مرحله تجدید نظر وارد دعوا شده است و در مرحله بدوی حضور نداشته است از جمله نکاتی که با توجه به مواد آیین دادرسی مدنی مصوب 1379 در باب وکالت میتوان بیان داشت است این است که وکیلی که در مرحله بدوی حضور داشته است و حق تجدید نظر خواهی در وکالت نامه به او داده نشده است رای تجدید نظر به ابلاغ نمیشود بلکه به موکل وی ابلاغ میشود و همچنین این نکته حایز اهمیت است اگر وکیلی که حق تجدید نظرخواهی دارد در موقع ابلاغ رای از رویت رای امتناع کند و استعفا دهد باید رای به موکل ابلاغ شود .

اشتراک در
اطلاع از
12 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه

سلام آقای وکیل بنده فاقدسابقه کیفری هستم، با۳گرم شیشه و۴گرم دوا، محکوم شده‌ام در دادگاه بدوی، که به ۴سال حبس و۳۵شلاق ۳۰ملیون جریمه، که دادم لایحه نسبت با این رای زدن که تبدیل بشه تعلیق یاجریمه و، ، که بنده پست کردم درجواب تجدیدنظرامده لایحه اعتراضیه از ناحیه ایشان ایرادواشکال موجه. موصوف ورسیدگی بیشتر را نداشته، لذا تجدیدنظر ضمن رد تجدیدنظر بعمل امده ورای قطعی هست، الان چه کاری میتونم بکنم که حبس کمتر بشه چه راه حلی دارم؟ ممنونم

سلام وقت بخیر جناب اصبحی، همسایه ما طی ساخت و ساز باعث خسارت به ساختمان ما شد و در نهایت محکوم به پرداخت مبلغ ۱۶۰ م تومان شدند ولی اعتراض زدن و به تجدید نظر خواهی کشیده شد و چون ما نمی‌دانستیم از ابتدا در دادخواست تاخیر نادیه نخواسته بودیم بعد از اینکه متوجه شدیم اعتراض زده و چند ماه طول می‌کشه تا تکلیف مشخص شود و به سال بعد کشیده میشود دادخواست مطالبه خسارت تاخیر تأدیه کردیم ولی در جلسه حضوری خوانده مدعی بود که چون رأی قطعی نشده مطالبه خسارت معنی ندارد و به نظرم قاضی هم توجه کرد آیا احتمال رد دادخواست هست با اینکه با اتکاء به رأی بدوی و استناد ماده ۵۲۲ ق دادرسی مدنی دادخواست نموده بودیم؟ آیا ما میتونیم الان اظهار نامه هم انجام بدیم؟

با سلام و خسته نباشید خدمت جناب وکیل. بنده و خواهران و برادران و مادرم یک اپارتمان در بندرعباس از طرف پدر مرحومم به نسبتهای مختلف صلح شده بود حال با یک سال از گذشت فوت پدرم خواهر و مادرم در ان زندگی میکنند و بنده درخواست فروش دادم ولی قبول نمیکنند بنده دادخواست خلع ید به خوانده گان مادر و تمامی خواهران و برادران دادم و رای بدوی بنفع بنده صادر شده و یکی از خواهران اعتراض کرده و در تجدید نظر خواهی بدلیل اینکه ایشان ادرس منزل دیگری داده متصرف ندانسته و رای بدوی را نقض کرده است حالا حق اعتراض دارم و به چه دلیلی

سلام اقای وکیل وقت شما بخیر.پرونده تقسیم ترکه متوفی که رای آن در دادگاه بندرعباس تایید شده مورد اعتراض قرار گرفته و مجددا در دادگاه تجدید نظر استان هرمزگان رای دادگاه تایید و پرونده را مختومه اعلام کرده است.آیا این پرونده برای اعتراض مجدد نسبت به تقسیم اموال در دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است یا خیر؟
با تشکر فراوان

با سلام جناب وکیل شوهرم در عقد نامه قید کرده است که کارمند مخابرات است و اکنون که تقاضای طلاق در دادگاه بندرعباس داده است و پرونده تقسیط مهریه در دادگاه تجدید نظر هرمزگان است او درخواست تقسیط عنوان کرده است که معسر هستم ایا من می توانم از او و شهود عقد شکایت نمایم؟ ایا این امر به عنوان تدلیس محسوب نمی شود؟

با سلام. می خواستم بدانم آیا حبس تعزیری قابل خریدن هست؟ من امروز متوجه شدم که ۱۸ ماه حبس محکوم شدم و چیز زیادتری نگفته اند که آیا تعلیقی است قطعی است یا تعزیری لازم به ذکر هم هست هیچ مدرک و سندی هم ندارن اما نمی دونم دادگاه بندرعباس چرا این حکم رو صادر کرده تا دادگاه تجدید نظر باید زندان باشم یا می توانم مثل الآن بیرون باشم؟