وکیل تصادف بندرعباس

وکیل تصادف بندرعباس

وکیل تصادف بندرعباس

اگر در خصوص مطلب وکیل تصادف بندرعباس سوال یا نظری دارید میتوانید از پایین همین صفحه آن را ارسال نمایید.

وکیل تصادف بندرعباس

امروزه استفاده از وسایل نقلیه روز به روز در حال افزایش است و همین امر باعث روند رو به رشد تصادفات ناشی از رانندگی شده است.جرایم رانندگی در واقع به جرائمی گفته میشود که بر اثر تخلف از مقررات رانندگی اتفاق میفتد.به چنین جرایمی که ناشی از قصور مرتکب و بر اثر تخلف از مقررات رانندگی حاصل میشود ، جزو جرایم شبه عمد محسوب میشود.

جرایم ناشی از رانندگی و انواع آن

جرایم ناشی از رانندگی متعدد و متفاوت میباشند.ممکن است باعث مضروب و یا مجروح شدن مجنی‌علیه شوند و یا باعث کشته شدن فرد مصدوم گردند. در این چنین شرایطی با توجه به اینکه کدام یک از نتایج حادث شود، مجازات و حکم قانون متفاوت خواهد بود.درنتیجه تصادفات و وقایعی که بر اثر  رانندگی ایجاد می گردد شامل خسارتی، جرحی و فوتی می باشند.

وکیل تصادفات در بندرعباس

جرایم رانندگی در واقع به جرائمی گفته میشود که بر اثر تخلف از مقررات رانندگی اتفاق می افتد. به چنین جرایمی که ناشی از قصور مرتکب و بر اثر تخلف از مقررات رانندگی حاصل میشود ، جزو جرایم شبه عمد محسوب میشود.

در تصادفات رانندگی در صورتی که خسارت ها به خودروها وارد شده باشد پس از حضور افسر راهنمایی رانندگی و تعیین میزان تقصیر طرفین، در صورتی که خودروها بیمه باشند پرداخت خسارت براساس تعهدات بیمه گر انجام می پذیرد.

اما درصورتی که حادثه منجربه مصدومیت شخص یا اشخاصی شود، پس از حضور افسر راهنمایی رانندگی و بررسی صحنه ی حادثه، میزان تقصیر طرفین را مشخص شده و در صورتی که راننده ی خودرو مقصر باشد، شخص مصدوم میتواند به دادگاه مراجعه کرده و پس از تنظیم شکایت تقاضای رسیدگی کند و دادگاه پس از بررسی پرونده (نظریه ی پزشکی قانونی و گزارش افسر راهنمایی و رانندگی)  رای خود را مبنی بر پرداخت دیه توسط راننده ی خودرو صادر میکند، ضمنا در صورتی که خودرو بیمه ی شخص ثالث باشد بیمه گر بر اساس تعهدات خویش (حداکثر تعهدات بیمه در خصوص خسارات جانی به میزان دیه ی یک مرد مسلمان در ماه های حرام میباشد) ، خسارت وارده را جبران میکند.

آیا تصادف منجر به مرگ بدون داشتن گواهی نامه رانندگی، قتل عمد است؟

خیر، برخلاف باور عموم، تصادفاتی که منجر به فوت شخصی میشود قتل عمد محسوب نمی گردد خواه راننده گواهی نامه داشته باشد یا نداشته باشد. در واقع ماهیت قتل تغییر نمی کند و از قتل غیر عمد به عمد تغییر پیدا نمی کند.

اگر راننده بعد از تصادف فرار کند و محل را ترک نماید مجازات او چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بر اساس ماده 719 قانون مجازات اسلامی، اگر در تصادفی مصدوم و آسیب دیده احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده امکان کمک کردن به او را داشته باشد اما این کار را انجام ندهد و محل حادثه را به قصد فرار ترک کند و مصدوم را به حال خود رها نماید مجازات او به بیش از دو سوم حداکثر مجازات افزایش پیدا می کند و همچنین دادگاه در این مورد نمیتواند به او تخفیف دهد. (نمی تواند اعمال کیفیت مخففه نماید.)

اشتراک در
اطلاع از
4 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه

سلام جناب اصبحی سوالی داشتم از شما راهنمایی بفرمایید لطفاً. بنده یک ماشین به عنوان دور رنگ خریدم و پس از تعویض پلاک متوجه شدم ماشین چپی بوده و شاسی ضربه داره و سقف و ستون تعویض شده

سلام ارادت آقای اصبحی وقت شما بخیر. چندی پیش در خیابان بازار ترک های بندرعباس دچار حادثه شدم و مهره کمرم شکست، شخصی که مسبب صدمه شد متواری شد برای این صدمه بدنی به کجا باید مراجعه کنم و چگونه، چه دادخواستی و بر علیه چه کسی باید تنظیم کنم؟ ممنونم