وکیل انحصار وراثت بندرعباس

وکیل انحصار وراثت بندرعباس

وکیل انحصار وراثت بندرعباس

اگر سوالی در خصوص مطلب وکیل انحصار وراثت در بندرعباس داشتید میتوانید در پایین همین صفحه از بخش نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

وکیل انحصار وراثت در بندرعباس

برای آنکه ارث، توسط ورثه دریافت شود در ابتدا باید وارثیت آنان تایید و در ادامه سهم الارث آنان نیز معین شود. وکیل ارثیه می تواند کلیه خدماتی که مرتبط با تقسیم ترکه، کارهای مربوط به میراث و اموال متوفی است را بررسی کند و انجام دهد.

 

مدارک لازم برای گواهی انحصار وراثت:

– شناسنامه و گواهی فوت متوفی :
پس از فوت متوفی مراتب توسط اداره ثبت احوال ثبت گردیده و شناسنامه فوت شده باطل و گواهی فوت صادر می گردد. ارایه اصل گواهی فوت و کپی برابر اصل شده آن به ضمیمه در خواست الزامی است .
اسامی کلیه وراث می بایست در فرم مخصوصی که توسط دادگستری در اختیار متقاضیان این درخواست قرار می گیرد نوشته شده و توسط 2 نفر از اشخاصی که وراث و متوفی را می شناسند در یکی از دفاتر اسناد رسمی امضاء شده و امضاء ایشان نیز توسط دفاتر اسناد رسمی گواهی شود .

درخواست کننده حصر وراثت، می بایست علاوه بر شناسنامه خود، کپی برابر اصل شده شناسنامه سایر وراث را نیز تهیه و به دادگاه ارایه نماید .
پس از تهیه مدارک فوق الذکر متقاضی باید دادخواستی به خواسته صدور گواهی انحصار وراثت تنظیم و همراه مدارک یاد شده به دادگاه ارایه نماید .

نکات مهم در گواهی انحصار وراثت :

1- در صورتی که در زمان فوت نطفه ای منعقد شده باشد، جنین نیز جز وراث در نظر گرفته و باید در دادخواست مربوطه قید شود .
2- در صورتی که برای محجور، قیم مشخص نشده باشد دادستان می تواند به در خواست گواهی انحصار وراثت اعتراض نماید .
3- در صورتی که بهای ترکه بیش از 50 میلیون نباشد ضرورتی برای نشر آگهی نیست در این حالت دادگاه با ملاحظه مستند است و مدارک تقدیمی اتخاذ تصمیم می نماید .
4- در مورد وراث روستاییان در صورتی که بهای ترکه بیش از ده میلیون ریال باشد آگهی برای یک بار و در یک روز در معابر و اماکن عمومی روستای محل اقامت متوفی نصب خواهد شد و نیازی به نشر آگهی در جراید نیست.
5- در صورتیکه متقاضی نام یک یا چند تن از وراث را در دادخواست اعلام ننماید، عمل وی در حکم کلاهبرداری بوده با شکایت ایشان قابل تعقیب و مجازات خواهد بود. رسید گواهی مالیاتی (مالیات بر ارث) نیز جز سایر موارد مورد نیاز جهت رسیدن به خواسته است.

آیا حضور همه ورثه الزامی است؟

خیر اقدام یکی از ورثه برای گرفتن انحصار وراثت کافی است.برای دادن وکالت به ما هم مراجعه یکی از ورثه کفایت میکند.فقط ورثه ای که اقدام میکند لزوما باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشد

مدارک دریافت گواهی انحصار وراثت چیست ؟

به طور خلاصه و مختصر مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت عبارتند از : 1- شناسنامه و کارت ملی متوفی 2- شناسنامه و کارت ملی ورثه 3- گواهی فوت 4- استشهادیه محضری 5- وصیت نامه درصورت وجود.در صورتی که هر یک از مدارک مذکور در دسترس متقاضی نباشد از راه هایی امکان دسترسی و جبران خلاء آنها وجود دارد .

اشتراک در
اطلاع از
2 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه

سلام جناب اصبحی لطفاً راهنمایی بفرمایید متشکرم ما یک باغ ۸۰۰متری در بندرعباس داریم که الان دروسط شهراست واطرافش ساختمان سازی شده وماحدود ۷ ورثه هستیم وتقسیم نشده است اگر یکی ازوراث چند متری ازان بفروشد چطوری شکایت کنیم تا ان خریدا نتواند ساختمان سازی کند تا تکلیف زمین بین وراث تقسیم شود متشکرم