وکیل ارث بندرعباس

وکیل ارث بندرعباس

وکیل ارث بندرعباس

اگر در خصوص مطلب وکیل ارث بندرعباس سوال یا نظری دارید میتوانید از پایین همین صفحه آن را ارسال نمایید.

وکیل ارث در بندرعباس

اگر بخواهیم ارث را به صورت حقوقی تعریف کنیم باید گفت انتقال دارایی و اموال فردی  که فوت شده به وراث وی است. باید توجه داشت که دارایی هم جنبه ی مثبت دارد و هم جنبه ی منفی پس وراثی که ماترک متوفی را قبول می کنند هم اموال او را به ارث می برند و هم بدهی ها و دیون شخص را.


بی شک همه ی شما بارها کلمه ی ارث را شنیده اید و به صورت کلی با مفهوم آن آشنا هستید اما این مبحث جزییات بسیار زیادی دارد که در صورت مشکل در این زمینه باید با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره داشته باشید تا به خوبی بدانید برای این که حق شما از بین نرود چه کاری باید انجام دهید.

طبقات ارث

طبقه ی اول: والدین ، فرزندان و فرزندانِ فرزندان

طبقه ی دوم: اجداد ، خواهر ، برادر و فرزندان آن ها

طبقه ی سوم: عمه ، عمو ، خاله و فرزندان آن ها

باید توجه داشت که تا زمانی که یک وارث از طبقه ی پیشین وجود داشته باشد نوبت به ازث طبقه ی بعدی نخواهد رسید.

و اگر هیچ از طبقات بالا موجود نباشند این موضوع به دادگاه برای تعیین تکلیف ارجاع می شود.

موانع ارث

1-قتل عمد: کسی که مورث خود را عمدا به قتل برساند از ارث او ممنوع خواهد شد.

2-کفر : کافر از مسلمان ارث نمی برد و اگر در بین ورثه ی کافر فوت شده، مسلمانی باشد وراث کافر ارث نمی برند اگر چه از لحاظ طبقه و درجه مقدم بر فرد مسلمان باشند.

پس مسلمان از کافر ارث می برد و همچنین فرد کافر از کافر فوت شده ارث می برد

3- لعان: بعد از لعان زن وشوهر از یک دیگر ازث نخواهند برد و هم چنین فرزندی که از طرف پدر مورد لعان واقع شده است نه او از پدر ارث می برد و نه پدر از او ارث می برد اما از مادر ارث خواهد برد.

آیا می شود شخصی را از ارث محروم کرد؟

به هیچ وجه این اتفاق نمی تواند رخ دهد و وقتی کسی این حرف را به زبان می آورد نباید توجه ای به آن کرد و هرکس طبق قانون ارث خواهد برد.

حال راجع به وصیت هم باید بدانید که یک نفر فقط می تواند یک سوم از تمام دارایی خود را وصیت کند مثلا اگر 60 میلیون پول داشته باشد و 22 میلیون از آن را وصیت کند این جا ورثه می توانند اجازه بدهند مبلغ اضافی را یا آن را رد کنند.

آیا کسی می تواند یک نفر از ورثه خود را از ارث محروم کند ؟

امکان محرومیت از ارث در سیستم حقوقی ایران وجود ندارد.قواعد ارث امری و لازم الاجرا هستند و کسی نمی تواند برای آینده تصمیم بگیرد (اسقاط ما لم یجب).ولی در عمل راه ها و ترفندهایی برا ی جلوگیری از ارث بردن ورثه بعد از فوت متوفی وجود دارد مثل انتقال مال در زمان حیات یا صلح عمری یا وقف.

نحوه تقسیم کردن ارث به چه صورت می باشد؟

تقسیم ارث یا سهم الارث در حقوق کشور ما با توجه به قواعد مطرح شده در قانون مدنی و به ویژه با رعایت طبقات و درجات ارث می باشد.


اشتراک در
اطلاع از
6 سوالات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه

سلام جناب وکیل
من پدربزرگم خانه خودش که پدر و مادرم در عوض نگهداری از اونها وصیت کرده بعد فوت به پدرم برسه، عموم الان خواهان ارث شده و تنها اون خونه مونده از مال پدربزگم، تکلیف خونه چی میشه تقسیم میشه یا برای پدرم میشه؟

سلام آقای اصبحی خانه‌ای از پدر با نسبت ۲ دانگ من و ۴ دانگ خواهرم به ارث رسیده.
می‌خواستم ببینم قانون تا کجا به خواهرم اجازه میدهد که در فروش و تفکیک یا مشارکت در ساخت مخالفت کنه.
و من چطور می‌تونم به حق خودم برسم؟ مننونم

باسلام وخسته نباشید خدمت وکیل اصبحی. موضوع ازاین قراراست درحضوراقایان… ۴نفردایی‌هایمان وپسرخاله این جانب که به نمایندگی ازوراث مادر من ویکی دیگر ازخاله‌هایمان که در قید حیات نیستندزمین موروثی از مادر بزرگمان به متراز۳۳۰متر در بندرعباس به هر نفر میرسد وسهمیه نامبردگان اناث بالا تحویل پسر خالهٔ ما شده ونوشته شده که نامبردگان به عهده پسر خاله ما میباشد صورت جلسه عادی شده وپسر خالهٔ ماامضادایی‌های ماراقبول کرده ودر حال حاضر سهم الارث مادر وخالهٔ ما را فروخته بدون هیچ گونه مدرک وسندی رافرخته ما باید ازچه کسانی شکایت کنم از دایی‌هایمان یا پسر خاله یمان ومدارگ تازه به دست ما رسیده در ضمن این مال از ما مخفی بوده وباز هم مالهای دیگری است